חדשות, לשון הרע

משה נסטלבאום נגד "הארץ": "פגעו בשמי הטוב"

מנהל החדשות לשעבר ברשות השידור הגיש תביעת דיבה נגד עיתונאי "הארץ": "לא הייתי עושה דברו של נתניהו ולא הורחקתי על ידי בג"צ מרשות השידור"
משה נסטלבאום. צילום: משה שי, פלאש 90

העיתונאי לשעבר, משה נסטלבאום, ששימש מנהל החדשות בפועל ברשות השידור, הגיש תביעת לשון הרע נגד אריאנה מלמד ואיתי שטרן בסך 280 אלף שקלים, לאחר שבכתבה שפרסמו ייחסו לו דברים לא נכונים לטענתו, לפיהם היה עושה דברו של ראש הממשלה נתניהו, וכי הורחק בפסק דין של בג״ץ.

בחודש יוני השנה, פורסמה כתבה בעיתון הארץ: "בחסות אמיר איבגי, נתניהו כבש עוד יעד: גלי צה״ל". כתבה זו עסקה במינויו של איבגי לראש מחלקת החדשות בגלי צה״ל. הכתבה, כך לטענת נסטלבאום, הכפישה אותו, תוך הוצאת לשון הרע.

נסטלבאום שימש בעבר כראש מחלקת החדשות ב״קול ישראל״ ובמגוון תפקידים רבים אחרים במשך שנים רבות. לדבריו, בכתבה נכתב בין השאר כי ״ברשות השידור שלטה בימים האלה חבורה של עושי דברו של ראש הממשלה ובראשם משה נסטלבאום, מי שהיה מנהל החדשות בפועל עד שהורחק בפסק דין של בג״ץ״.

לפי התביעה, הוא "מעולם לא היה עושה דברו של ראש הממשלה ולא עמד מעולם בראש עושי דברו של ראש הממשלה, ולא הורחק מעולם מתפקידו כמנהל החדשות בפסק דין של בג״ץ, או של כל בית משפט אחר".

"הדברים שיוחסו לתובע אינם אמת", כך נכתב, "והם נועדו לפגוע בשמו הטוב, במעמדו ובפרנסתו, להשפילו ברבים ולהציגו כמי שפעל בשליחותו של ראש הממשלה ופעל כדי לרצות את ראש הממשלה, דברים שלא היו מעולם וגם משל לא היו. כך, גם הטענה כאילו הורחק התובע מתפקידו בפסק דין של בג״ץ, היא חסרת בסיס ולא הייתה מעולם".

בתביעה נכתב עוד: "התובע לא הורחק מעולם משום תפקיד על ידי בית המשפט, אלא בחר להתפטר ביוזמתו מתפקיד מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון- באמצעות מכתב התפטרות ששלח למר יוני בן מנחם, שהיה באותה עת מנכ״ל רשות השידור. יצוין, כי שרבוב שמו של התובע לכתבה נעשה בדרך מלאכותית, רק כדי לבוא חשבון עם התובע ולפגוע בו מטעמים זרים, לא ענייניים ושאינם עיתונאיים".

עוד הודגש בתביעה כי לנסטלבאום אין שום קשר למינויו של מר אמיר איבגי למנהל החדשות של גלי צה״ל, הוא לא קשור למינוי, והוא לא אחראי להתנהלותו של איבגי ב״גלי צה״ל״.

עוד מצוין בפניה לבית המשפט, כי נסטלבאום פנה בבקשת התנצלות לפני הגשת תביעה, אך נדחה. בתגובה שנשלחה אליו נכתב בין השאר: "מדובר במאמר שפורסם בתום לב והביקורת שהובעה בשולי המאמר כלפי מרשכם לגיטימית לחלוטין ואין היא חורגת מהסביר. דברים אלה נכונים ביתר שאת נוכח העובדה שמרשכם מילא תפקיד בכיר בגוף ציבורי שממומן בכספי ציבור. בהיותו עיתונאי העוסק בתחום הפוליטי, בגוף תקשורת הנשען על הקופה הציבורית, מרשכם חשף עצמו לביקורת ציבורית ועיתונאית".

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:
אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk
אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV
לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E
להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://www.obiter.co.il/ask-lawyer
אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

מי שקרא כתבה זו קרא גם:

נגישות