לראשונה בישראל: "נתיב פלוס" יוצא לדרך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ממחר: נתיבי תחבורה ייעודיים לרכב עם שני נוסעים ומעלה בכביש 2 ובכביש 20
שר התחבורה: נתיב ייעודי מאפשר לתחבורה הציבורית ושיתופית להיות מהירה ואמינה יותר, והוא מאפשר לנו לנצל באופן יעיל יותר את המשאב המוגבל של הכבישים. יש לזה מחיר מבחינת משתמשי הרכב הפרטי שנוסעים לבד. הם עלולים לעמוד בפקק יותר זמן, אבל זו המשמעות של העדפת תחבורה ציבורית
בכביש 2 (כביש החוף) הוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, בשני הכיוונים. בנתיב זה, מותרת הנסיעה לתחבורה ציבורית ולכלי רכב בהם שני נוסעים לפחות (נהג ונוסע). בכביש 20 (נתיבי איילון) הוכשר נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים עם שלושה נוסעים לפחות (נהג ושני נוסעים), בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד.
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' קיים אתמול בערב הערכת מצב עם הגורמים המקצועיים של משרד התחבורה, נתיבי ישראל ונתיבי איילון, ובחן את מוכנותם לקראת תחילת המיזם. השר סמוטריץ' ציין במהלך הדיון כי מדובר במהלך מורכב שתוצאותיו ינוטרו בזמן אמת, לצורך ביצוע התאמות וצעדים משלימים להצלחת המיזם.
השר סמוטריץ' הוסיף כי הפתרון היחיד לעומסי התנועה בכבישים נעוץ במעבר לשימוש בתחבורה ציבורית ובהעלאת 'מקדם המילוי' של כלי הרכב הנעים בכביש. "נתיב ייעודי מאפשר לתחבורה הציבורית ושיתופית להיות מהירה ואמינה יותר, והוא מאפשר לנו לנצל באופן יעיל יותר את המשאב המוגבל של הכבישים. יש לזה מחיר מבחינת משתמשי הרכב הפרטי שנוסעים לבד. הם עלולים לעמוד בפקק יותר זמן בפחות הנתיבים שנשארו בשבילם. אבל זו המשמעות של העדפת תחבורה ציבורית" סיכם שר התחבורה.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה תיגברה באופן משמעותי את קווי התחבורה הציבורית לתל אביב וממנה בכבישים 2 ו-20. מדובר בקווים לרחובות, הוד השרון, ראשון לציון, נתניה, הרצליה, רעננה, כפר סבא ואשדוד. בחודשים הקרובים יופעלו גם קווי שירות חדשים לרמלה, יבנה, ראשון לציון, כפר סבא והשרון, ויתוגברו קווים נוספים לאשקלון, רחובות וראשון לציון.
מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל ציינה כי מתן העדפה לתחבורה הציבורית ולכלי רכב שיתופיים נועדו לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית. "זה דורש סבלנות ואנחנו מאמינים שהשינוי בהרגלי ההתנהגות של כולנו, הוא הכרחי. ברור שזה לא מהלך קל אבל אנחנו חייבים להציע חלופת התניידות מהירה לנוסעים בתחבורה הציבורית והשיתופית", אמרה המנכ"לית.
האכיפה בנתיבים החדשים תתבצע על ידי יחידת האופנועים של אגף התנועה במשטרת ישראל. בחודש הראשון ליישום התכנית, ינתנו דוחות אזהרה לנהגים שיסעו בנתיב בפעם הראשונה ללא מספר הנוסעים הנדרש. נהגים שיתפסו בעבירה זאת בפעם השנייה או לאחר החודש הראשון, יקבלו קנסות.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי ממוצע הנוסעים בכלי רכב פרטיים (מקדם המילוי) בישראל עומד כיום על 1.2 נוסעים בלבד. העלאת תפוסת הנוסעים בכלי הרכב עשויה להביא לשיפור משמעותי של עשרות אחוזים במהירות הנסיעה הממוצעת ולצמצום מספר כלי הרכב בכבישים.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://www.obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות