חולדאי: "אין לאפשר הקמת המסילה הרביעית בתוואי האיילון כל עוד לא יחל טיפול במובל הניקוז לים!"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הקמת מסילת רכבת רביעית באיילון ללא פתרון ניקוז ראוי- סכנת הצפה ממשית לשכונות הדרומיות בתל אביב-יפו
בשנים האחרונות מקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, הנחת מסילה רביעית באיילון, כאשר אחד השלבים הראשונים ותנאי להקמת המסילה על רצועת הנחל הקיימת הוא הסדרת נושא ניקוז נחל איילון. זאת מאחר והנחת מסילת הרכבת הרביעית צפויה להצר את נחל איילון בכ-60%, דבר שיגביר בצורה דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון, השכונות הדרומיות של תל אביב-יפו והשכונות הצפוניות של חולון. כבר עתה, עוד בטרם הנחת מסילת הרכבת, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר והיא הפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד. זאת ועוד, עקב הבניה המסיבית בגוש דן, כמות מי הנגר גדלה בצורה דרמטית.
חולדאי: "אין לאפשר הקמת המסילה הרביעית בתוואי האיילון כל עוד לא יחל טיפול במובל הניקוז לים!"
משמעות הדבר היא כי עוד בטרם תחילת העבודות, נשקפת סכנת הצפה ממשית, ולראיה נתיבי איילון אשר נסגרו 4 פעמים מאז 1991 עקב שיטפונות.
הפתרון המוצע על ידי נתיבי ישראל ומשרד התחבורה ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות, הינו הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטרים, גשרים, תעלות ושני מאגרי מים לתפיסת שיטפונות.
לעמדת עיריית תל אביב-יפו, תכנית זו למפעל ניקוז, אשר חלקיו המסיביים ממוקמים בשטח העיר, לא תספק מענה לסכנת השיטפונות, מהווה פגיעה בסביבה העירונית ואינה פתרון ניקוז נכון לדעת כל הגורמים המקצועיים.
קיימת הסכמה רחבה  בקרב המומחים הפתרון הראוי והיעיל ביותר לטווח הארוך לניקוז נחל האיילון הוא הקמת מובל להטיית חלק משמעותי ממי הנחל לים התיכון. סכנת ההצפות והשיטפונות באיילון בחורף האחרון הייתה דרמטית והזכירה לנו כמה מוחשית הסכנה עליה מתריע ראש העירייה.
ראש העירייה אף פנה בנושא לשרי התחבורה, הן הקודם ישראל כץ והן הנוכחי בצלאל סמוטריץ', בבקשה להתערבותם בסוגיית הצורך הדחוף בהקמת מובל ניקוז להטיית נחל איילון לים התיכון, וזאת כתנאי מקדים לתחילת עבודות הנחת מסילת הרכבת הרביעית באיילון.
במכתבו מוסיף חולדאי כי במידה ולא תקודם הקמת מובל הניקוז המדובר, יתכנו סכנות לחיי אדם, לרכוש ולהשבתת מערכות תחבורה לאומיות בעת הצפה ועליית נחל האיילון על גדותיו, כפי שאירע לא אחת בעת אירועי גשם משמעותיים בשנים האחרונות.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://www.obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר [email protected]

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות