עבודות שירות לתוקף אשתו למרות שלא "פסע בדרך שיקומית"

מגמה מטרידה של ענישה מקלה בעבירות אלימות כלפי נשים: שופט ביהמ"ש השלום ברמלה גזר 3 חודשי עבודות שירות בלבד על גבר שהורשע בתקיפת אשתו במסגרת הסדר טיעון משום שמדובר ב"2 אירועים נקודתיים"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר שלושה חודשי עבודות שירות על צעיר כבן 30, שהורשע בעקבות הודאתו בכתב-אישום מתוקן ובו עבירה של תקיפת בן זוג הגורמת חבלה של ממש, לאחר שפעמיים תקף את בת זוגו. כך נימק ביהמ"ש את גזר הדין המקל: "מצב דברים שכזה, שבמסגרתו הנאשם לא פסע בדרך שיקומית מוכחת, ומנגד, למרות שאין מדובר בעבירות אלימות מן הרף העליון, של נאשם צעיר, נעדר עבר פלילי, אשר הורשע בעקבות הודאתו, אין להתעלם מן המסר העונשי, הגמולי, ההרתעתי שיש בענישה בתחום זה, ויש לגזור על הנאשם ענישה קונקרטית בדרך של עבודות שירות".

על פי כתב האישום, נשך הנאשם את זוגתו בלחי ימין וגרם לה לחבלה ובאישום השני, בערב חג פסח, התגלע וויכוח בין הנאשם לזוגתו שבמהלכו השליך לעברה נעל, אשר פגעה בה.

השופט מזרחי כתב בגזר הדין, כי מבלי להקל ראש במעשים, מדובר בשני אירועים נקודתיים של אלימות משנת 2018 ואלו לא נשנו. השופט מזרחי קבע כי מתחם הענישה ביחס לאישום הראשון נע בין מספר חודשי מאסר בפועל עד 12 חודשי מאסר בפועל ואילו ביחס לאישום השני בין מאסר על תנאי, של"צ, למספר חודשי מאסר בפועל. "הנאשם עובד משך שנים לפרנסתו ובתקופה זו כאשר מגפת הקורונה פוגעת בבריאות ובפרנסה של כל בית בישראל, יש משמעות לענישה שפוגעת פחות בפרנסת הנאשם. הנאשם הודה, לא ניהל משפט, חסך את עדות המתלוננת, חסך זמן ציבורי ניכר.

למרות ששירות המבחן לא ביקש להעמידו בצו מבחן לצורך המשך קשר טיפולי, אין להתעלם מדרך טיפולית, מסוימת שאותה עבר הגם שהיא לא נשאה פרי מלא", כתב השופט בגזר הדין והוסיף: "הליך הגירושין שעדיין תלוי ועומד בין הנאשם לזוגתו, בהחלט מקים חשש עתידי להגברת הלהבות ביחסים בין השניים, אך מנגד מאז שנת 2018 הנאשם לא פתח תיקים חדשים, הגם שניהל מערכת יחסים טעונה מול זוגתו, וכפי הנראה ההליך אינו מסתיים נוכח מחלוקת כספית בין השניים".

בגזר הדין הדגיש השופט מזרחי כי בעבירות מתחום האלמ"ב קיימת חשיבות ניכרת להליך טיפולי/שיקומי שאותו עובר נאשם, אם עבר, שבכוחה להשיבו למוטב, להפחית את רמת הסיכון העתידית ולסמן את הדרך הרצויה לנאשמים אחרים בנעליו.

"מצב דברים שכזה, שבמסגרתו הנאשם לא פסע בדרך שיקומית מוכחת, ומנגד, למרות שאין מדובר בעבירות אלימות מן הרף העליון, של נאשם צעיר, נעדר עבר פלילי, אשר הורשע בעקבות הודאתו, אין להתעלם מן המסר העונשי, הגמולי, ההרתעתי שיש בענישה בתחום זה, ויש לגזור על הנאשם ענישה קונקרטית בדרך של עבודות שירות", סיכם השופט את גזר הדין.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות