אכיפה בררנית על הגבלות הקורונה? כמה דוחות ניתנו בת"א וכמה בבני ברק?

המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה פרסם את נתוני דוחות הקורונה שחולקו במהלך השנה החולפת ובמהלך החודש הנוכחי. סכום סך הדוחות עומד על 357 מיליון שקלים, הפערים בין הערים משמעותיים
אייל חן |
קורונה קנסות ירושלים שוטרות
המשטרה אוכפת את מגבלות קורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה), צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90

המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, שגובה את קנסות הקורונה שמטילה המשטרה, פרסם כי עד ליום שלישי השבוע, נקלטו ברשות האכיפה והגבייה כ-595 אלף קנסות קורונה. מתוכם טרם שולמו 422 אלף דוחות. סכום סך הדוחות שחולקו עומד על 357 מיליון שקלים וחוב הציבור, כולל רביות, עומד כיום על 323 מיליון שקלים.

נתוני רשות האכיפה חושפים את הפערים במתן הדוחות בין הערים השונות, כך, בתל אביב נרשמו מפרוץ המגפה, מרץ 2020, כ-34 אלף דוחות בעוד בבני ברק רק 5,860 דוחות.

בירושלים חולקו מפרוץ המגפה כ-95 אלף דוחות ו-4,774 קנסות מתחילת פברואר 2021, בחיפה חולקו בחודש האחרון 1,255 וכ-13 אלף מפרוץ המגפה. בבאר שבע 919 במהלך החודש האחרון ובסך הכל כ-11 אלף דוחות. בנוסף, חולקו בפברואר 2021 2,663 קנסות לתושבי הרש"פ וישובים בלתי מוכרים ומתחילת המגפה כ-42 אלף דוחות.

במרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, ציינו כי בשבועיים האחרונים שולמו כ 8 מיליון שקלים בגין הקנסות דבר המלמד על היענות גבוהה של אזרחים לשלם את הקנסות טרם נקיטת הליכי גבייה. מדובר בעליה של עשרות אחוזים מהחודשים הקודמים. בנוסף למספר הרב של הקנסות המשולמים ניכרת עלייה במספר החייבים שאיחרו בתשלום הקנסות ושנצברו להם פיגורים בגובה 50% על החוב המקורי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות