עשו כסף מבדיקות קורונה

2 מתנדבי מד"א נאשמים כי גבו תשלום מאזרחים עבור בדיקות קורונה וסיפקו תוצאות כוזבות לחלקם כדי למנוע מהם בידוד, בניגוד להנחיות
גילי סיוון-כהן |
בדיקת קורונה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום בירושלים, הוגשו כתבי אישום נגד מוטי אפללו, בן 27 מירושלים ואריה כץ בן 25, ממודיעין, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, גנבה, מעשה העלול להפיץ מחלה בנסיבות מחמירות ועוד. השניים נאשמים כי גבו כסף מנבדקים לקורונה ואף כי דיווחו בכזב על תוצאות בדיקות למשרד הבריאות כדי למנוע מנשאי הנגיף בידוד.

על פי כתב האישום, במסגרת תפקידו כמתנדב מד"א עבר הנאשם אפללו הכשרה לביצוע דגימות לנגיף הקורונה. הנאשם אריה כץ עשה שירות אזרחי במד"א ושימש כרכז השירות האזרחי בי-ם, במסגרת תפקידו היה אחראי לביצוע בדיקות קורונה. בהזדמנויות שונות, דגמו הנאשמים אנשים לקורונה תמורת קבלת תשלום מן הנדגמים. הבדיקות נעשו בתקופה שבה זכאות לבדיקת קורונה ניתנה רק לאחר קבלת הפנייה על ידי רופא.

לצורך ביצוע הדגימות הפרטיות עשו אפללו וכץ שימוש בערכות דגימה שנגנבו ממד"א לצורך ביצוע הדגימות כאשר הם מציגים מצג שווא בפני הנדגמים לפיו הבדיקות נעשות כחלק ממערך הבדיקות של מד"א.

באחד המקרים פנה אפללו אל כץ וביקש ממנו לדגום בנתב"ג שני אנשים שעתידים היו לחזור מחו"ל, זאת תמורת תשלום. כץ פנה למתנדב נוסף וביקש ממנו לבצע את הדגימה, כאשר הוא יודע כי אותו מתנדב לא מורשה לבצע דגימות קורונה מאחר ולא עבר הכשרה מתאימה לכך.

עוד עולה מכתבי האישום כי כץ הנחה את אותו המתנדב לא להכניס את מטוש הבדיקה עד לריריות וכך לגרום לתוצאת בדיקת שלילית על מנת למנוע סיטואציה במסגרתה יאלצו הנדגמים להיכנס לבידוד. לאחר ביצוע הדגימה מסר המתנדב את הדגימות לכץ מחוץ לביה"ח שערי צדק והנאשם הטמיען במנגנון הבדיקות של מד"א ומסר אותן למעבדה תוך שהוא מציג כלפי מד"א ומשרד הבריאות מצג שווא כפול לפיו מדובר בבדיקות תקינות ומהימנות הנעשות בהתאם להנחיות המשרד. בתמורה לכך קיבל המתנדב סכום כולל של 600 דולר ומסר אותם לכץ, בהמשך קיבל מתוכם 200 שקלים.

עוד עולה מכתבי האישום שאפללו נהג לשבש תוצאות של דגימות אותן ביצע, ולעיתים כלל לא שלח את הדגימות לבדיקה במעבדה או ששלח למעבדה שאינה מוכרת ומורשית. בנוסף, במהלך החודשים יולי-ספטמבר פנה אפללו אל מתנדבים נוספים והנחה אותם לבצע דגימות פרטיות תמורת תשלום. אפללו הרוויח מהבדיקות הפרטיות סכום של כ- 120,000 שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות